Rozdíly mezi zimními a letními pneumatikami

Někdo má na nutnost přezouvání vozidla negativní názor, jiný zas tuto povinnost bere jako velmi pozitivní krok, který vede k větší bezpečnosti na silnicích. Ať už se řadíte do první nebo druhé skupiny, v tomto článku se dočtete o tom, jaké jsou hlavní a důležité rozdíly mezi letními a zimními pneu, které rozhodně mají své opodstatnění, protože v létě mají silnice a jejich povrch jiné vlastnosti než v zimě, kdy jsou namrzlé a zasněžené. Možná namítáte, že máte havarijní pojištění, co případný karambol vyřeší. Pomačkané plechy ano, ale doprava je nebezpečná zejména lidskému zdraví, a na to je třeba myslet v prvé řadě. Letní a zimní pneu se liší svou konstrukcí, která udává to, jak pneu přilne k vozovce v souvislosti s obdobím, pro které je určena. Se stoupající schopností přilnout se zvyšuje i schopnost auto brzdit a celkově ovládat. S tím souvisí i materiál, z něhož jsou jednotlivé pneu vyráběny. Zimní pneu jsou z takového, který mrazem neztvrdne, zůstane přilnavý, je tedy mnohem více měkčí než u letních pneu. Ty jsou naopak vyráběny tak, aby opačné vysoké teploty gumu ještě více nezměkčily, což by mělo zásadní vliv na to, jak by pneu na vozovce „seděla“. Už jen z těchto základních rozdílů je patrné, v čem je smysl přezouvání. Pamatujte na něho jako třeba na povinné ručení, bez něhož byste neměli vůbec na silnice vyjet.

Posted in Bezpečnost, Povinné ručení by admin at Únor 25th, 2011.

Comments are closed.