Rozdíly mezi zimními a letními pneumatikami
Někdo má na nutnost přezouvání vozidla negativní názor, jiný zas tuto povinnost bere jako velmi pozitivní krok, který vede k větší bezpečnosti na silnicích. Ať už se řadíte do první nebo druhé skupiny, v tomto článku se dočtete o tom, jaké jsou hlavní a důležité rozdíly mezi letními a zimními pneu, které rozhodně mají své opodstatnění, protože v létě mají silnice a jejich povrch jiné vlastnosti než v zimě, kdy jsou namrzlé a zasněžené. Možná namítáte, že máte havarijní pojištění, co případný karambol vyřeší. Pomačkané plechy ano, ale doprava je nebezpečná zejména lidskému zdraví, a na to je třeba myslet v prvé řadě. Letní a zimní pneu se liší svou konstrukcí, která udává to, jak pneu přilne k vozovce v souvislosti s obdobím, pro které je určena. Se stoupající schopností přilnout se zvyšuje i schopnost auto brzdit a celkově ovládat. S tím souvisí i materiál, z něhož jsou jednotlivé pneu vyráběny. Zimní pneu jsou z takového, který mrazem neztvrdne, zůstane přilnavý, je tedy mnohem více měkčí než u letních pneu. Ty jsou naopak vyráběny tak, aby opačné vysoké teploty gumu ještě více nezměkčily, což by mělo zásadní vliv na to, jak by pneu na vozovce „seděla“. Už jen z těchto základních rozdílů je patrné, v čem je smysl přezouvání. Pamatujte na něho jako třeba na povinné ručení, bez něhož byste neměli vůbec na silnice vyjet.